Workshop vertalers Italiaans

Op 7 november organiseert de Werkgroep Algemeen Boekvertalers van de VvL een algemene workshop voor vertalers Italiaans,  onder leiding van Henrieke Herber en Francesca Sfrondrini.

Henrieke Herber vertaalde romans van o.a. Susanna Tamaro, Margaret Mazzantini, Donato Carrisi en Rossana Campo. Voor de vertaling van Christian Frascella’s Mia sorella è una foca monaca (Ik ben de sterkste, uitgeverij Moon) ontvingen auteur en vertaler de Dioraphte Jongerenliteratuur Prijs 2011 voor het beste vertaalde boek.

Francesca Sfondrini heeft ruim 15 jaar ervaring als juridisch en financieel vertaler uit het Nederlands en het Engels. Ze vertaalt ook Nederlandse literatuur (romans en gedichten) en werkt samen met enkele Nederlandse vertalers van Italiaanse schrijvers.

Tijd: zaterdag 7 november, 13.30-17.30 uur, gevolgd door een receptie.

Plaats: Souterrain Van Deysselhuis, De Lairessestraat 125, Amsterdam.

Kosten: 15 euro voor leden (ook voor VAV-leden), 40 euro voor niet-leden.

Aanmelden: stuur een mail met als onderwerp ‘WAB-workshop Italiaans’ naar vvl@vsenv.nl, met een cc naar dorien.devries@yahoo.com.