Een nieuwe pleisterplek voor Illustratoren

Het atelier Illustratieve Vormgeving van PXL-MAD School of Arts te Hasselt heeft omwille van op hand zijnde verbouwingen begin april 2018 zijn toevlucht moeten nemen tot de achtste en negende verdieping van de studententoren tegenover de MAD-campus. Wat aanvankelijk een wat ongemakkelijke opvangplaats leek te zijn, is intussen een fijne plek geworden waar ateliers, leslokalen, zithoeken, een keukentje en twee terrassen met uitzicht op Hasselt in elkaar overlopen en waar het fijn werken en discussiëren is.

Om de nieuwe ateliers van Illustratieve Vormgeving officieel in te huldingen en ze open te gooien voor alle illustratoren ten lande organiseren we een dag voor illustratoren, naar analogie met de I-Days van de voormalige Vlaamse Illustratoren Club (VIC), en dit op woensdag 3 oktober 2018 van 11u tot 17u. We hebben Gerda Dendooven en Randall Casaer uitgenodigd om samen met hen te kijken, te praten, te discussiëren, na te denken, te palaveren en te grappen over wat illustratie vroeger, dezer dagen en in de toekomst te betekenen heeft en kan betekenen.

De toegang tot deze illustratorendag bedraagt €25. Voor leden van het VAV en alumni van PXL-MAD is deze illustratorendag gratis. Gelieve uw aanwezigheid te bevestigen ten laatste op woensdag 19 september via: Christiaan.Nauwelaerts@pxl.be. Het entreegeld wordt ter plekke afgerekend bij aanvang van de illustratorendag.

Praktisch: Illustratorendag op woensdag 3 oktober van 11u tot 17u in 8e en 9e verdieping van de studententoren tegenover de PXL-Mad campus (gebouw C), Elfde-Liniestraat 25, 3500 Hasselt, 011/775050.