11 februari – Conferentie leesbevordering

Op 11 februari organiseert Iedereen Leest een conferentie rond leesbevordering in de Vooruit in Gent, met als thema ‘Waarom leesbevordering ertoe doet’. Met deze conferentie wil Iedereen Leest het debat rond leesplezier en leescompetenties positief voeden en het belang van leesbevordering onderstrepen. Een debat dat met de bekendmaking van de PISA-resultaten actueler is dan ooit. Wetenschappers, auteurs en leesbevorderingsexperten uit binnen- en buitenland zullen reflecteren over heersende maatschappelijke uitdagingen en welke rol leesbevordering hierin kan

Elfde Werkcongres: programma

Op zaterdag 21 december 2019 organiseert de Vlaamse Auteursvereniging haar elfde Werkcongres. Vanaf 10u30 heten we u welkom in het Letterenhuis in Antwerpen voor een razend interessante, maar ook gezellige dag met tal van panelgesprekken en discussiemomenten. En met opnieuw veel wandelgangen. Het Werkcongres is inmiddels uitgegroeid tot een van de drukst bijgewoonde evenementen van het jaar in het boekenvak. Het programma vindt u hieronder;  voor een toelichting bij de sessies scrolt u naar beneden.

5 december – workshop Letterenhuis: e-mails archiveren

In deze cursus toont het Letterenhuis op welke manier je documenten op langere termijn digitaal kan bewaren, en hoe het overzicht over een gestaag aangroeiende mailbox te behouden. De cursus biedt een onmisbaar basisinzicht in informatiebeheer. Praktisch Wanneer en waar? 5 en in het Letterenhuis, Minderbroedersstraat 22, 2000 Antwerpen 10 december van 14u tot 16u  op de Vrije Universiteit Brussel, Campus Oefenplein, lokaal B004, 1050 Elsene  Inschrijven? Deelname is gratis, maar inschrijven is verplicht; dat

19 november – Infoloket Antwerpen

Op dinsdag 19 november organiseert de Vlaamse Auteursvereniging in samenwerking met de beheersvennootschap deAuteurs van 14u tot 18u een infoloket in haar kantoren in Borgerhout (Te Boelaerlei 37). Tijdens het infoloket behandelen we individuele vragen van onze leden in een persoonlijk gesprek. Concreet kunt u er terecht voor: individueel juridisch advies, informatie over de fiscale regeling voor auteursrechten, nalezen van contracten, informatie over de beheersvennootschap deAuteurs Maar ook meer algemene vragen zijn welkom: onze medewerkers zullen