26 februari – conferentie storytelling

Op 26 februari organiseert het VAF  StoryCon: een conferentie over storytelling in de televisie-, game- en filmindustrie , waarbij wordt ingegaan op filosofische en technische aspecten van storytelling. Een panel van internationale gastsprekers geeft inzage in het gebruik van psychologie, structuur en verschillende media om de gewenste impact te bereiken. De dag wordt met een netwerkborrel afgesloten. Meer informatie en tickets op www.storycon.be

12 maart – Infoloket Gent

Op dinsdag 12 maart organiseert de Vlaamse Auteursvereniging in samenwerking met de beheersvennootschap deAuteurs van 14u tot 18u een infoloket in het Poëziecentrum in Gent (Vrijdagmarkt 36, Gent). Tijdens het infoloket behandelen we individuele vragen van onze leden in een persoonlijk gesprek. Concreet kunt u er terecht voor: individueel juridisch advies, informatie over de fiscale regeling voor auteursrechten, nalezen van contracten, informatie over de beheersvennootschap deAuteurs Maar ook meer algemene vragen zijn welkom: onze medewerkers zullen

Professioneel Programma op de Foire du Livre in Brussel

U heeft het vast al gehoord. Dit jaar is Vlaanderen gastland op de Foire du Livre van 14 tot 17 februari in Tour et Taxis in Brussel. Op deze Franstalige boekenbeurs is er extra aandacht voor de Vlaamse letteren. Op vrijdag 15 februari organiseert het Vlaams Fonds voor de Letteren bovendien een Professioneel Programma. Schrijvers en uitgevers krijgen zo de kans om contacten te leggen met collega’s over de taalgrens. Inschrijven kan. Kijk hier voor

Tiende Werkcongres: het programma

Op zaterdag 8 december 2018 organiseert de Vlaamse Auteursvereniging haar tiende Werkcongres. Vanaf 10u30 heten we u welkom in DE Studio in Antwerpen voor een razend interessante, maar ook gezellige dag met tal van panelgesprekken en discussiemomenten. En met opnieuw veel wandelgangen. Het Werkcongres is inmiddels uitgegroeid tot een van de drukst bijgewoonde evenementen van het jaar in het boekenvak. Het programma vindt u hieronder;  voor een toelichting bij de sessies klikt u hier. In de aanloop naar het congres

24 november – VAV nodigt uit. In gesprek met Oscar Van Gelderen

Lebowski-uitgever Oscar Van Gelderen geeft zijn kijk op het uitgeefvak vandaag en wat auteur en uitgever van elkaar kunnen en mogen verwachten. Wat zijn de nieuwe tendenzen, en hoe kan een hertekende samenwerking tussen auteur en uitgever nieuwe perspectieven openen? Nieuwe mogelijkheden bieden zich aan wanneer we de traditionele rollen durven doorbreken. Om de interactie zo vruchtbaar mogelijk te maken, hebben we ervoor gekozen de groep klein te houden. De plaatsen zijn daarom beperkt: snel