7 mei – Infoloket Antwerpen

Op dinsdag 7 mei organiseert de Vlaamse Auteursvereniging in samenwerking met de beheersvennootschap deAuteurs van 14u tot 18u een infoloket in haar kantoren in Borgerhout (Te Boelaerlei 37). Tijdens het infoloket behandelen we individuele vragen van onze leden in een persoonlijk gesprek. Concreet kunt u er terecht voor: individueel juridisch advies, informatie over de fiscale regeling voor auteursrechten, nalezen van contracten, informatie over de beheersvennootschap deAuteurs Maar ook meer algemene vragen zijn welkom: onze medewerkers zullen

Oproep: laat je afrekeningen controleren!

Voor de meeste auteurs breekt de periode van de jaarlijkse afrekeningen aan. Ook voor VAV een periode van verhoogde activiteit, die ons erg waardevolle informatie oplevert. We ontvangen jaarlijks afrekeningen van onze leden met de vraag deze na te kijken, en af en toe stuiten we op onregelmatigheden. Deze geven ons het nodige inzicht om desgewenst  in te grijpen wanneer een bepaalde afwijking in een afrekening een structurele praktijk blijkt. Met name de grote aantallen vernietigingen,

Open call – schrijversgevang Monty

Drie jonge, ambitieuze schrijvers worden opgesloten in Kultuurfaktorij Monty. De intentie is om een prikkelende stimulans aan de Nederlandstalige theaterliteratuur te geven: 1 week, 3 nieuwe teksten, 3 nieuwe opvoeringen. Concreet: je leeft samen met twee anderen een week in Monty. Na vijf dagen draag je je tekst over aan een theatergezelschap dat op zondag je stuk op de planken brengt. Schreven al in gevangenschap: Freek Vielen, Gökhan Girginol, Gaea Schoeters, Joost II Sickenga, Laura Van Dolron, Michiel

17 april – Boekvertalersdrinkgelag in Antwerpen