Tiende Werkcongres: het programma

Op zaterdag 8 december 2018 organiseert de Vlaamse Auteursvereniging haar tiende Werkcongres. Vanaf 10u30 heten we u welkom in DE Studio in Antwerpen voor een razend interessante, maar ook gezellige dag met tal van panelgesprekken en discussiemomenten. En met opnieuw veel wandelgangen. Het Werkcongres is inmiddels uitgegroeid tot een van de drukst bijgewoonde evenementen van het jaar in het boekenvak. Het programma vindt u hieronder;  voor een toelichting bij de sessies klikt u hier. In de aanloop naar het congres

Nederlands discussieplatform nu ook voor Vlaamse Literair vertalers

Voor Vlaamse literair vertalers is het belangrijk op de hoogte te blijven van de evoluties bij de noorderburen, omdat zij in de onderhandelingen met uitgevers vaak dezelfde problemen tegenkomen en deels ook voor dezelfde opdrachtgevers werken. Na kort overleg stelt de sectie Literair Vertalers van de Auteursbond  voor om ook de Vlaamse literair vertalers die aangesloten zijn bij VAV toegang te verlenen tot het discussieforum waarop 170 Nederlandse literair vertalers onderling van gedachten wisselen. Het

24 november – VAV nodigt uit. In gesprek met Oscar Van Gelderen

Lebowski-uitgever Oscar Van Gelderen geeft zijn kijk op het uitgeefvak vandaag en wat auteur en uitgever van elkaar kunnen en mogen verwachten. Wat zijn de nieuwe tendenzen, en hoe kan een hertekende samenwerking tussen auteur en uitgever nieuwe perspectieven openen? Nieuwe mogelijkheden bieden zich aan wanneer we de traditionele rollen durven doorbreken. Om de interactie zo vruchtbaar mogelijk te maken, hebben we ervoor gekozen de groep klein te houden. De plaatsen zijn daarom beperkt: snel

Save the date: 8 december 2018 – tiende Werkcongres

Noteer deze datum alvast in je agenda: op zaterdag 8 december 2018 organiseert de Vlaamse Auteursvereniging haar tiende werkcongres, dé dag in het jaar waarop auteurs elkaar en andere mensen uit de sector ontmoeten. Voor deze speciale editie verkassen we naar De Studio in Antwerpen. We beloven er opnieuw een razend interessante dag van te maken! Meer informatie volgt weldra.

27 november – Infoloket

Op dinsdag 27 november organiseert de Vlaamse Auteursvereniging in samenwerking met de beheersvennootschap deAuteurs van 14u tot 18u een infoloket in haar kantoren in Borgerhout (Te Boelaerlei 37). Tijdens het infoloket behandelen we individuele vragen van onze leden in een persoonlijk gesprek. Concreet kunt u er terecht voor: individueel juridisch advies, informatie over de fiscale regeling voor auteursrechten, nalezen van contracten, informatie over de beheersvennootschap deAuteurs Maar ook meer algemene vragen zijn welkom: onze medewerkers zullen