19 tot 21 september 2018 – Internationaal kinder- en jeugdliteratuurfestival in het hart van Småland

Onder het thema ‘Vertelkracht en leesplezier’ biedt SmåBUS (vereniging voor Kinder- en Jeugdliteratuur Småland) schrijvers en illustratoren een platform waarop inspiratie en vakkennis over kinder- en jeugdliteratuur gestimuleerd worden. Hier komen gepubliceerde kinderboekenauteurs en -illustratoren elkaar tegen in een inspirerende omgeving tijdens lezingen, workshops en 1001 spontane ontmoetingen: een heerlijke mix van jonge en minder jonge boekenmensen uit verschillende landen, met verschillende opvattingen, maar allen met respect voor elkaar en voor het belang van kwalitatief hoogstaande kinder- en jeugdliteratuur. Hier vinden alle deelnemers inspiratie in de schoonheid van de verschillen. Hier ontstaan nieuwe boekprojecten.

SmåBUS 2018 loopt van 19 tot 21 september 2018, en brengt schrijvers en illustratoren in contact met uitgeverijen, boekhandels, bibliotheken en scholen. Zo ontstaat een inspirerende culturele beweging in de geest van Astrid Lindgren.

Illustratoren krijgen bovendien de mogelijkheid om mee te werken aan een internationale tentoonstelling in Näs (geboorteplaats van Astrid Lindgren).

Met een programma om u tegen te zeggen, met sprekers als Gerda Dendooven (Woutertje Pieterse Prijs 2017), Katarina von Bredow (Astrid Lindgren Prijs 2013) en nog veel meer fantastische kinderboekenschrijvers en illustratoren, belooft SmåBUS 2018 onvergetelijk te worden!

Ben jij een gepubliceerde auteur of illustrator van kinder- en jeugdliteratuur? Ontdek het volledige festivalprogramma op www.smabusfestival.se en meld je nu aan!

Opgelet: de plaatsen zijn beperkt. De organisatie streeft naar een evenwichtige verdeling van schrijvers en illustratoren uit binnen- en buitenland.